Balandžio 19 d., Penktadienis

OPUS OPTIMUM, UAB

Įmonė Raktažodis Vietovė
» LR įmonės   » Statyba, nekilnojamasis turtas   » Restauracijos darbai

Įmonės kodas: 302633228
PVM mokėtojo kodas: LT100006169211
Adresas: Pylimo g. 29-12, LT-01309 Vilnius
Telefonas: (610) 35900
Vadovas/direktorius: Aidonas Valkiūnas
Svetainė: www.restoration.lt  
E.paštas: info@restoration.lt
Facebook: OPUS OPTIMUM, UAB


Aprašymas:


Opus Optimum

Esame patyrusių sieninės tapybos restauratorių komanda. Mūsų komanda susiformavo dirbant kartu, įvairiuose restauravimo projektuose. Kadangi požiūris į meną, darbą ir motyvaciją ypatingai sutapo, nutarėme imtis savarankiškų projektų. Esame atestuoti sieninės tapybos specialistai. Mokslus baigėme Vilniaus Dailės Akademijoje. Vėliau kai kurie iš mūsų studijas tęsė Florencijos restauravimo institute (Opifficio delle Pietre Dure). Savo kvalifikaciją nuolatos tobuliname, o kai kurie iš mūsų turi ir Restauratoriaus – Tyrėjo kvalifikaciją, leidžiančią atlikti polichromijos tyrimus bei projektus.

Specializuojamės sienų tapybos restauravimo srityje, esame dirbę įdomiuose ir reikšminguose Lietuvai istoriniuose objektuose: Vilniaus Bernardinų bažnyčios ir vienuolyno ansamblis (XVI – XVIII a. tapyba), Tytuvėnų vienuolynas ( XV I- XVII a. tapyba), Vilniaus Visų Šventųjų bažnyčia (XVIII a. tapyba), Kauno šv. Pranciškaus Ksavero (jėzuitų) bažnyčia (XVIII a. tapyba) ir dar daugelyje kitų. Kiekvienas jų skirtingas tiek atlikimo technika, tiek ir išsaugojimo, ir restauravimo užduotimi, todėl teko išbandyti įvairiausias restauravimo operacijas nuo tapybos atidengimo iki tapybos perkėlimo ant kito pagrindo. Savo darbe susiduriame su įvairiais iššūkiais ir problemomis, esame atlikę ne tik tapybos konservavimo ir restauravimo, bet ir atkūrimo darbų. Stengdamiesi kompleksiškai spręsti įvairių objektų restauravimo užduotis išplėtėme savo veiklą, turime patirties restauruojant ir atkuriant popierinius sienų apmušalus. Prie sienų tapybos restauratorių komandos prijungėme popieriaus, medžio dirbinių, baldų, metalo, bei lipdybos restauratorius.

2015 metais gavome geriausio restauravimo projekto nominaciją „Burbiškio dvaras – Tyrimai ir restauravimas“


https://kpd.lt/uploads/Aktualijos/restauratoriu_darbai/Burbiškio dvaro rūmai. Tyrimai ir restauravimas.pdf

Restauravimas

Sienų tapybos restauravimas ilgas ir sudėtingas procesas, iš vienos pusės dėl to, kad monumentaliosios dailės kūriniai yra didelės apimties, iš kitos, kad Lietuvos paveldo objektai yra išlikę iš ties blogos būklės, o sunykimo laipsnis dažnai yra labai didelis.

Prieš pradedant restauravimo darbus visada yra sudaroma restauravimo metodika, kurioje apibrėžiama konkretaus projekto restauravimo problematika ir numatomos naudotinos technologijos ir medžiagos.

Dėl daugelio vėlesnių uždažymų pradžioje tapybą tenka atidengti. Atidengimas bene sunkiausias ir daugiausiai laiko atimanti operacija. Siekiant išsaugoti ir nepažeisti autentiško sluoksnio, restauratorius milimetras po milimetro nevertingus dažų sluoksnius pašalina skalpeliu. Siekiant apsaugoti atidengtą sluoksnį nuo tolimesnio irimo jis – konservuojamas. Tuomet valomas purvas ir apnašos, kruopščiai užglaistoma kiekviena pažeisto tinko pagrindo ištrupėjimo vieta ir plyšiai. Kai atidengtas tapybos sluoksnis sutvirtinamas, tik tada galima tapybą retušuoti papildant ištrupėjusias vietas. Kiekvienu atveju retušui parenkamas tinkamiausias sprendimas pagal tapybos charakterį ar atlikimo techniką. Nors pats retušavimo principas išlieka tas pats – retušuotos tapybos vietos negali būti intensyvesnės už autentiškas, bei turi atsiskirti žiūrint iš arti, tačiau spalviniu atžvilgiu turi papildyti tapybą harmoningai. Šiam efektui išgauti naudojamos puantilio (mažų taškelių) arba strateggio (smulkių brūkšnelių) technikos. Šis restauravimo etapas labai ilgas ir kruopštus darbas, reikalaujantis iš restauratoriaus didelio susikaupimo ir jautraus formos bei spalvų pojūčio.

Kartais nėra įmanoma išsaugoti viso tapybos pagrindo, pvz. griūvančios lubos, kurių konstrukciją būtinai reikia keisti ar sutvirtinti, o išlikusi tapyba yra vertinga. Nesant kitos išeities, tokiais atvejais – naudojamas tapybos perkėlimas ant kito pagrindo. Tai viena sudėtingiausių ir rizinkingiausių operacijų, kurios sėkmę sudaro daug įvairių faktorių: tapybos išlikimas, atlikimo technika, tinko būklė, jo storis, santykinė patalpos drėgmė ir kt. Todėl ši operacija restauruojant sienų tapybą atliekama ypač retai.

Kiekvienu atveju restauravimas vis kitoks. Nėra vienodo recepto, visada ieškome tinkamiausio sprendimo restauruojamam meno kūriniui.

Sienų tapyba

Sienų tapyba nuo seniausių laikų buvo viena populiariausių interjero dekoro rūšių, dėl savo technikos ir plačių galimybių. Nutapyti paviršiuje galima viską, nuo dangaus skliauto su angelais iki lipdybos, marmuro, medžio imitacijos. Šia prasme kūryba neturi ribų. Mes, daugelį metų dirbdami istoriniuose objektuose ir restauruodami įvairiausius tapybos pavyzdžius, turime sukaupę žinių bagažą tiek apie atlikimo technikų, tiek meninių stilių įvairovę. Todėl susidūrus su problema, kai deja, bet vienoje ar kitoje patalpoje tapybinis dekoras neišliko, galime pasiūlyti sprendimą, pritaikyti dekoro analogus pagal laikotarpį ir tokiu būdu sukurti norimą interjero nuotaiką.





Polichrominiai tyrimai

Restauravimo darbus galima pradėti tik atlikus polichrominius tyrimus, t.y. ištyrus visus dažymo sluoksnius ir nustačius, kurie iš jų yra vertingi, meniniu bei istoriniu atžvilgiu.

Šie tyrimai yra ypatingai svarbūs prieš pradedant bet kokius rekonstravimo ar projektavimo darbus istoriname pastate. Išlikusi originali tapyba suteikia architektūrai savitą veidą, istorinę ir meninę vertę, o nežinant, sunaikinti jį galima labai greitai. Prieš uždažant, tapytos sienos ar lubos dažnai būdavo skutamos, glaistomos ir pertinkuojamos. Todėl neretai nutinka taip, kad polichrominio dekoro fragmentas išlikęs tik tam tikroje vietoje, o sunaikinus ir jį, netenkama bet kokios galimybės atkurti patalpos autentišką vaizdą.

Polichrominių tyrimų metu nustatomi tapybos išlikimo laipsnis ir apimtys, jos atlikimo technika, laikotarpis, spalvinė gama. O tiksliai surinkti duomenys suteikia galimybę atkurti pirminio interjero dekoro visumą.

Kartais tyrimų metu dėl laiko stokos arba sunkiai pasiekamų vietų nepavyksta aptikti visų dekoro detalių, todėl sėkmingiausi darbai yra tie, kai specialistas atlikęs polichromijos tyrimus gali toliau gilintis ir tęsti juos restauravimo metu.



Projektai

Burbiškio dvaras



Visų Šventųjų bažnyčios zakristija




Žemėlapis



Raktažodžiai: Opus Optimum UAB, Opus Optimum UAB įmonė, Opus Optimum UAB firma, Opus Optimum UAB kontaktai, Opus Optimum UAB adresas, Opus Optimum UAB telefonas, Opus Optimum UAB vadovas, Opus Optimum UAB projektai, Opus Optimum UAB Vilniuje, Opus Optimum UAB Vilnius, Restauravimas, restauracija, restauracijos darbai, bažnyčių restauravimas, tapyba, tyrimai, tapybos projektai, restauracijos projektai, sienų tapybos restauravimas, dekoro restauravimas, tarybinio dekoro restauravimas, dvarų restauravimas, sienų tapyba, polichrominiai tyrimai, Restauravimas Vilniuje, restauracija Vilniuje, restauracijos darbai Vilniuje, bažnyčių restauravimas Vilniuje, tapyba Vilniuje, tyrimai Vilniuje, tapybos projektai Vilniuje, restauracijos projektai Vilniuje, sienų tapybos restauravimas Vilniuje, dekoro restauravimas Vilniuje, tarybinio dekoro restauravimas Vilniuje, dvarų restauravimas Vilniuje, sienų tapyba Vilniuje, polichrominiai tyrimai Vilniuje, Restauravimas Vilnius, restauracija Vilnius, restauracijos darbai Vilnius, bažnyčių restauravimas Vilnius, tapyba Vilnius, tyrimai Vilnius, tapybos projektai Vilnius, restauracijos projektai Vilnius, sienų tapybos restauravimas Vilnius, dekoro restauravimas Vilnius, tarybinio dekoro restauravimas Vilnius, dvarų restauravimas Vilnius, sienų tapyba Vilnius, polichrominiai tyrimai Vilnius


Veiklos sritis: Restauracijos darbai

Ieškoti informacijos apie šią įmonę (Google)